Redakční test Invia.cz - Dovolena.cz

11.10.2012 - Na českém trhu působí množství cestovních agentůr nabízejících zprostředkování zájezdů. Rozhodli jsme se vyzkoušet kvalitu služeb dvou největších z nich a podrobili jsme reálnému redakčnímu testu cestovní agentury Invia.cz a Dovolena.cz.

Hotel Bella Vista - HurghadaPředem musíme uvést, že od začátku jsme měli jasnou představu o tom jaký zájezd chceme a přesto jsme se rozhodli to trošičku zkomplikovat. Naše stanovená kriteria byla zakoupit týdenní zájezd s odletem 29. - 30. září pro 6 osob do egyptské Hurghady do hotelu umístěného v centru a na pláži. Stravování požadujeme All Inclusive.

Večer 16.9. 2012 usedáme k počítači a na stránkách obou zmíněných agentůr vyhledáme záměrně totožný zájezd do Marsa Alam pro šest osob na stanovené datum a odesíláme poptávku. Proč do Marsa Alam? Nechceme, aby náš test skončil hned na začátku, kdy nám obě agentury řeknou, že po zaplacení můžeme odletět.

Druhý den hned po deváté hodině zvoní telefón a na druhé straně se představuje operátorka společnosti Student Agency, která zmíněný portál Dovolena.cz provozuje. Sděluje nám, že zájezd, který jsme vybrali je volný a je možné jej okamžitě zakoupit. Je na čase trošičku zalhat a tak jí sdělujeme, že jsme nakonec usoudili, že Marsa Alam a hotel umístěný daleko od centra nám nevyhovuje a že bychom upřednostnili něco živějšího, což v Marsa Alam není snad ani možné. Bez zaváhání dostáváme odpověď, že do hodiny budeme mít v mailu další nabídku, které snad splní naše očekávání. A opravdu. Ve slíbeném termínu máme nabídku dalších dvou hotelu (Three Corners Sea Beach a Resta Reef Resort) v Marsa Alam, ale o něco blíže centru a letišti.

Hurghada - EgyptPokud bychom v tento okamžik brali původně zvolený zájezd vyhrála by boj o provizi jasně Dovolena.cz. Nejenom, že nás její pracovnice kontaktovala jako první, ale Invia.cz se neozvala ani do odpoledních hodin. Navštěvujeme tedy v 16:30 kamennou pobočku, kde se svěřujeme s našimi požadavky. Dozvídáme se, že nebude jednoduché takový zájezd najít, že počet šesti lidí je na last minute dost vysoký. Přestáváme tedy trvat na hotelu v rušném místě v Marsa Alam a poprvé připouštíme zájezd do Hurghady. Přesto s konkrétní nabídkou neodcházíme. Možná je to i tím, že se patrně blíží závěr pracovní doby. Sice jsme v nabídkách našli hotel, který by nám mohl vyhovovat, ale prý není možné ověřit dostupnost. Nechali jsme tedy na sebe číslo mobilního telefonu a e-mail s tím, že se máme se druhý den zastavit a bude nám provedeno ověření dostupnosti zájezdu oproti záloze. V případě, že nakonec místa nebudou záloha nám bude vrácena. Předem víme, že se na pobočku zpátky další den nepohrneme. Paní si přece vzala telefón, tak může zavolat.

O půl hodiny později zvoní mobil a na druhém konci se konečně ozývá operátorka z Invia.cz s tím, že jsme posílali nezávaznou poptávku atd. Oznamujeme jí, že to již řešíme na kamenné pobočce. Pokud bychom opravdu chtěli takový zájezd koupit, přeci jenom jsme záměrně poslali poptávku po něčem, co ve skutečnosti neodpovídá našim požadavkům, měli bychom zájezd koupený nebo minimálně rezervovaný již od dopoledne u Dovolena.cz.

Hotel Bella VistaNyní se nám zdá, že náš srovnávací test přestává být objektivní, protože operátorka ze Student Agency neví, že jsme ochotni jed i do Hurghady a pátrá po nabídkách hotelů splňujících naše kriteria v Marsa Alam. Před osmnáctou hodinou proto zvedáme mobil a voláme jí s tím, že i předchozí dvě nabídky do Marsa Alam nejsou ideální a že klidně pojedeme do Hurghady, kde je znatelně živěji. Sdělujeme jí i jméno hotelu, který jsme v pobočce Invia.cz vybrali, ale nebyli schopni ověřit. Prý to zkusí a druhý den pošle informaci o dostupnosti mailem.

Další den, tedy 36 hodin od naše prvního kontaktu z oběma agenturami se opět jako první ozývá Student Agency s nabídkou hotelu Palm  Beach v Hurghadě a Festival Le Jardin v Marsa Alam. První dvě odmítáme s tím, že centrum Hurghady je příliš vzdálené a taky proto, že chceme stále počkat, jak se situace vyvine. O hodinu později se situace opakuje. V e-mailové schránce přistávají další dvě nabídky od Student Agency. Od Invie stále nic. Opět odmítáme, ale zároveň se rozhodujeme, že další nabídku již využijeme a test ukončíme. V poledne příchází další nabídka od Student Agency do hotelu Grand Plaza a Bella Vista v centru Hurghady a je rozhodnuto. Potvrzujeme, že bereme hotel Bella Vista, odpoledne jsou nám zaslány platební podmínky a cestovní smlouva s tím, že zájezd je nám rezervován do druhého dne do 10:00 hodin. Od Invie.cz opět žádný kontakt.

Hurghada - hotel Bella VistaS více než 70.000 Kč v kapse se druhý den před desátou vydáváme na pobočku Student Agency zájezd zaplatit. Přesně v okamžiku, kdy dosedáme na židli u přepážky zvoní mobil a na druhém konci se ozývá slečna, která se o nás celou dobu starala. Ptá se, jestli stíháme úhradu provést a jestli není potřeba rezervaci prodloužit. S poděkováním jí sdělujume, že v tomto okamžiku již sedíme na pobočce a její kolegyně právě přepočítává zmíněnou sumu.

O několik dní později dostáváme společně s pokyny k zájezdu i kupón na bezplatné parkování u letiště po dobu našeho zájezdu.

Tímto vše končí. Musíme ocenit snahu i trpělivost slečny ze Student Agency a vyzdvihnout její velmi kultivovaný telefonický projev. U konkureční Invie bohužel nemáme co hodnotit, jelikož kromě zmíněné návštěvy na kamenné pobočce, kdy jsme nedostali konkrétnější nabídku k dalšímu kontaktu nedošlo.  

Závěrem ještě upozorníme, že se jednalo o reálnou situaci, která rozhodně nemá za cíl propagovat něčí služby či naopak někoho poškozovat. Jednoduše jsme chtěli koupit zájezd a oslovili k tomu dvě internetové cestovní agentury. Jak vše vypadalo a dopadlo je popsáno výše.

redakce



Komentáře ke článku