Zážitky na trase Káhira - Luxor - Káhira

Individuální cesta do Egypta (Z Káhiry do Luxoru a zpět) za pár korun. Nápad podniknout cestu do Egypta vznikl jak jinak než v hospodě u piva po zjištění, že ceny letenek jsou nápadně nízké. Proto v březnu 2008 kupujeme přes tehdy ještě pro nás dobře fungující click4sky.com tři zpáteční letenky na pravidelný let ČSA z Prahy do Káhiry na leden 2009. Cena zpáteční letenky 3.980Kč je více než příznivá a nyní doufáme, že budeme schopni v daném termínu schopni odletět, jelikož letenky jsou nerefundovatelné a nepřevoditelné na jinou osobu. Ani změna termínu není možná a to ani (světe div se) za poplatek).

Odlet Praha - Káhira 11.1.2009

Vše dopadlo překvapivě dobře, akorát nám byl 1x posunut termín odletu o den a tím i termín návratu o dva dni. Naše letadlo odlétá ve 21:40. Po nezbytném odbavení nasedáme do Airbusu a s mírným zpožděním odlétáme směr Káhira. I přes nízkou cenu letenek se nám na palubě letadla dostává plného občerstvení a sympatický steward nám nosí plechovky piva i bez objednání se slovy: „A pánové si vyrazili do Afriky. Tak se napojte.“ Klidný let naruší až v závěru muž arabské národnosti pod parou, který těsně před přistáním začne hlučně na celé letadlo vyhrožovat Americe a Bushovi. Po přistání zhruba ve tři čtvrti na tři egyptského času nás tento týpek odchytí na letištní ploše a po nastoupení do přistaveného autobusu má neodolatelnou potřebu nám to vše vysvětlit. To to skvěle začíná. V letištní hale kupujeme turistická víza za 15 USD (je zajímavé, jak spousta lidí nemá ráda Ameriku, ale všichni milují dolary) a měníme každý 200 USD za egyptské libry. Pokračování >>

Pyramidy v Gíze
Cestopis z Egypta, trasa Káhira Luxor
Na cestě do Karnaku

Přehled podstránek

Před letištní halou se na nás sesypou taxíkáři a každý nás chce někam odvézt. Domlouváme cenu 10USD za odvoz na káhirské vlakové nádraží a nasedáme do stařičkého taxíku. Přesto, že je v …

Zobrazit

1.den - 12.1.2009 - Ubytování a první večer v Luxoru

S téměř hodinovým zpožděním přijíždíme v 18:30 do Luxoru. Sotva vystrčíme nos z vlaku ujímá se nás hoteliér Emmanuelle (jak jsme se později dozvěděli) a nabízí nám pobyt ve svém hotelu za 15LE na…

2.den - 13.1.2009 - Údolí králů, chrám Hatšepsut, Údolí královen, chrám Ramese III.

Údolí králů  - The Valley of King Druhý den nás kromě motliteb z nedalekých minaretů budí i kohout se slepicemi, kteří se zabydlely na střeše vedlejší o patro nižší budovy. Taxikář stojí…

Cestopis z Egypta - Luxor

Náš poslední den Luxoru začíná, jak jinak než budíčkem z minaretů. Musím říci, že už si začínám zvykat a ještě usínám. Kokrahající kohout na střeše vedlejšího domu však spánek definitivně ukončuje…

4.den - 15.1.2009 – Příjezd do Káhiry a Luxorské muzeum

Do  Káhiry přijíždíme ve tři čtvrtě na devět ráno. V Káhiře jsme sice již podruhé, ale zatím známe pouze letiště a vlakové nádraží. To se však v následujících hodinách má změnit. Nasedáme…

Zobrazit

5.den - 16.1.2009 – Pyramidy v Gíze

Dnes jsme si snad poprvé uvědomili, že celou dobu pobytu zanedbáváme doporučení, kterého se nám před naším odjezdem  do Egypta dostalo. A to, že je nutné čistit si zuby balenou vodou jako…

6.den - 17.1.2009 – Citadela, Alabastrová mešita, bazar Chán al Chalílí

Do předposledního dne v Egyptě se budíme s menší kocovinou až po deváté hodině. Včerejší den jsme totiž zakončili v nedalekém bistru a zkonzumovali patrně poslední zásoby jejich piva. Pokojská…

Zobrazit

7.den - 18.1.2009 – Poslední den v Káhiře

Poslední den v Egyptě začíná tradiční snídaní. Na dnešek již nic zvláštního naplánováno nemáme a vše ponecháme momentálnímu rozhodnutí. Jediné čím jsme limitováni je odlet letadla po půlnoci…